De laatste twee weken - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Elize Roos - WaarBenJij.nu De laatste twee weken - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Elize Roos - WaarBenJij.nu

De laatste twee weken

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

22 Juni 2012 | Oeganda, Arua

Over twee weken weer thuis
Het is echt een heel vreemd idée dat ik over 2 weken weer in Giessenburg ben! Aan de ene kant heel leuk maar ik vind afscheid nemen dus echt niet leuk. Nu weet ik dat het niet voor altijd is want begin augustus ga ik weer naar Oeganda. Over het algemeen weten de meeste het al.
Vanaf augustus ga ik in Kampala wonen en werken. Ik ben daar de first grade teacher van Heritage International School. Dit is een christelijke internationale school waar veel amerikanen en afrikanen leerlingen zijn. Ik moet dus flink aan mijn engelse kinderliedjes kennis gaan werken :).
Het is echt wonderlijk hoe alles loopt en ik ben zo dankbaar voor God’s leiding.
Verder loopt alles zijn gangetje hier! Sorry, dat ik niet zo veel blogs heb geschreven maar ik ben er gewoon niet zo goed in om het bij te houden. Ieder heeft zijn talenten!
De afgelopen weken heb ik les gegeven op de scholen, het thuis onderwijs en ondertussen nog even een tripje naar Kampala en Jinja.
Jinja ligt ong. Anderhalf uur rijden van Kampala vandaan. Het is de source of the nile! Deze heb ik alleen niet gezien want het winkelen was daar echt leuk! Ze hadden ‘echte’ winkels en hele leuke thee en koffie shops. Jaa, ik drink inmiddels koffie!!! Dit vind ik echt heel knap van mij zelf ;p.

Deze week was mijn laatste week op Ushindi Primary School. Ik heb hier echt genoten van het lesgeven en de kinderen. Die vonden het altijd geweldig! Het team had nog een afscheidsmaaltijd georganiseerd.
Een feestmaal voor hen! Alleen ze hadden overal van die kleine gedroogde visjes ingestopt. Die zij heerlijk vinden maar wij voeren ze aan de kat ;). Maar het was heel lief van hen! Het vlees is namelijk niet goedkoop dus het was een flinke investering voor hen. Ja, en bij een afscheid horen natuurlijk cadeautjes! Een lap stof, een tasje van banana fibers , en een onderbroek!! Jeej!
Heerlijk praktisch en heel fijn voor het reizen. Het was een persoonlijk cadeautje van de Headteacher, Rose. Een mooie grote oma onderbroek, wit met vlindertjes. Dankje wel, Rose :). Haha, oow! Geesje en ik hebben hier echt heel hard om gelachen.
Ik ga Ushindi wel missen maar het was echt een hele mooie ervaring om daar deel van het team te zijn.
Verder ga ik de komende week alles afronden van het thuis onderwijs en alvast voorbereidingen treffen voor Geesje. Op 4 juli ga ik naar Kampala reizen en de 5e naar Entebbe. Mijn vlucht is om 11.30 pm en dan sta ik 6 juli weer op schiphol! Dus tot over 2 weken!




  • 22 Juni 2012 - 09:48

    Lianne:

    Hé Elize! Wat leuk om weer eens wat te lezen over je avonturen daar. Supergaaf voor je dat je straks weer teruggaat naar Oeganda. Bijzonder hoe dat zo kan lopen. Maar eerst even terug naar Giessenburg, leuk!! Ben benieuwd naar de verhalen!
    Liefs

  • 26 Juni 2012 - 18:10

    Connie :

    gaaf Elize om dat werk te doen! ik hoop je te zien of te spreken !goede reis terug!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elize

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 32438

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 05 Juli 2012

Lesgeven in Arua

Landen bezocht: