Ja, ik ben er!! - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Elize Roos - WaarBenJij.nu Ja, ik ben er!! - Reisverslag uit Arua, Oeganda van Elize Roos - WaarBenJij.nu

Ja, ik ben er!!

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

17 Januari 2012 | Oeganda, Arua

Wauw! Het is hier echt schitterend!

Ik zal beginnen bij het begin :). Zaterdagavond ging ik met mijn rugzak, 2 koffers en zaagblad naar Schiphol. Alles ging goed, alleen mocht ik het zaagblad toch niet mee nemen als handbagage. Hij moest apart worden ingecheckt maar dan was alles goed. In het vliegtuig zat ik naast 2 oude mannen. Eentje die sliep de hele tijd en de andere was een Engelsman, die in Denemarken woont maar nu op weg was naar Kenia. Hij had een beetje beetje rare verhalen over Afrika dus dat ging het ene oor in en het andere weer uit ;).
Eenmaal op het vliegveld in Nairobi kwam ik er achter dat mijn vlucht op eens anderhalf uur later ging. Dus het overstappen kon niet mis gaan! Ik was helemaal gelukkig!
Vanaf Nairobi was het nog een uurtje vliegen. Het was wel een beetje een gammel vliegtuigje en het leek net of dat we in het Victoria meer gingen landen maar ik stond weer veilig op een vliegveld. Entebbe!. De zon scheen, 32 graden en een zacht briesje! Wat wil je nog meer!
Mijn koffers waren er gelijk alleen het zaagblad niet, dus toen moest ik op een speurtocht.
Gelukkig liepen er allemaal mannetjes rond die mij hadden geholpen! Uiteindelijk was die gevonden en had ik al mijn spullen. Aart was er om mij op te halen en die dag zouden we eerst naar Arua reizen maar het was erg laat geworden dus bleven we een dag in Entebbe/ Kampala.
We reden eerst naar het guesthouse zodat ik mijn spullen daar kon neer zetten en daarna gingen we door naar vrienden van Aart en Geesje. Dat was een Amerikaans gezin dat ook in Arua had gewoond.
Daar heb ik kennis gemaakt met 3 stellen + kinderen. Zij werken allemaal voor verschillende organisaties. Echt hele aardige mensen en ik kon goed bij komen in het zwembad, heel vervelend! ;p.
Daar hebben we ook gegeten en in de avond weer naar het guesthouse.
De volgende dag zijn we naar Arua gegaan. Het was best lang, ong. 8 a 9 uur rijden.
Onderweg zijn we langs veel dorpjes gekomen waar allemaal trading centres langs de weg zitten. Daar is het vaak heel druk en zelfs daar heb je ook verkeersdrempels ;).
Nu is het regenseizoen voorbij dus is het erg droog. Langs de weg stonden stukken grond in brand zodat straks het nieuwe gras beter kan groeien. Ik heb zelfs nog dieren gezien! Verschillende soorten apen, varkens, koeien en geiten. Helaas waren er geen dieren bij de Nijl. Daar staan vaak giraffen en nijlpaarden. Maar ja, je kan niet alles hebben. In de avond, rond een uur of acht, arriveerden we bij de compount. Ik heb kennis gemaakt met Paul (de nachtwaker) , Godfried (de tuinman), Grace (de huishoudster) en Julliet (huishoudster). Echt hele aardige mensen die het helemaal geweldig vinden dat ik er ben. Super leuk!
Vanochtend heb ik een klein stukje door de omgeving gelopen en ze wonen hier nog echt in hutjes. Het ziet er echt schattig uit maar ik ben blij dat ik een gewoon bed heb en een gewoon huis.
Vanmiddag ga ik nog even naar de markt en ik ga mij inlezen op het onderwijs van de kinderen.
De kinderen zijn trouwens echt super leuk! Ze komen steeds knuffelen, kletsen! Dat komt helemaal goed!.

Ik vind het tot nu toe echt fantastisch! Ik had het niet beter kunnen treffen:) .

PS: Ik heb een kakkerlak en een spin dood geslagen!

  • 17 Januari 2012 - 10:55

    Ellen Schakel:

    Fijn dat de reis goed verlopen is. Klinkt alsof je het daar wel naar je zin gaat krijgen! En ik weet nu gelijk wie ik kan bellen als ik een spin tegenkom als je weer terug bent in NL ;-). Xx

  • 17 Januari 2012 - 11:07

    Tante Jenny:

    Hoi Elize,
    Fijn dat de reis voorspoedig is gegaan en dat je je al zo snel thuis voelt.
    Veel succes, ook met je ongediertebestrijding. Misschien dat je angst voor spinnen nu gaat verdwijnen.

  • 17 Januari 2012 - 11:39

    Janny De Rover:

    fijn dat je een goede reis had en dat het met overstappen goed ging,ook dat het met familie en kinderen klikt nu veel succes ik vind het erg leuk om te lezen hoe het gaat

  • 17 Januari 2012 - 12:30

    Elsroos:

    wat vrolijk is je verhaal. wijhopen dat je het erg fijn mag hebben daar. wij wensen je veel liefs toe.maroosdonk

  • 17 Januari 2012 - 12:30

    Elsroos:

    wat vrolijk is je verhaal. wijhopen dat je het erg fijn mag hebben daar. wij wensen je veel liefs toe.maroosdonk

  • 17 Januari 2012 - 13:43

    Margreet Stam:

    Hoi Elise!

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen! Zo te horen geniet je vol op! Goed bezig :D Ik ben iig jaloers!

    Succes met alles, ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Groetjes Margreet

  • 17 Januari 2012 - 15:12

    Piet En Tera:

    Hoi Elize wel leuk je verhaal. We zien het vliegveld van Nairobi weer helemaal voor ons. Leuk dat we het op deze manier met je mee kunnen beleven. Fijn dat je enthousiast bent.We hopen dat je mooie en leerzame ervaringen op mag doen

  • 17 Januari 2012 - 18:29

    Oma/opa:

    fijn dat je goed overgekomen bent.het klinkt heel goed zoals je schrijft.we kijken uit naar je volgende bericht en zijn dankbaar dat je zulk werk mag en kan doen. veel sterkte en Zegen.

  • 17 Januari 2012 - 18:35

    Fam. Van Zuthem:

    Ha die Elize,
    Fijn dat alles goed is gegaan tijdens de reis en dat je nu in Afrika bent! Hopelijk ben je snel aan de temperatuur gewend, succes met je eerste werkzaamheden en heb een hele fijne tijd met elkaar!

  • 18 Januari 2012 - 13:08

    Tanja Sok:

    Hee Elize!

    Wat ontzettend leuk om je verslag te lezen. Het klinkt alsof je een 'goede' eerste indruk hebt gekregen. Nog een hele fijne tijd gewenst, en geniet ervan!

  • 18 Januari 2012 - 13:28

    Elsroos:

    hoe is het daar. hier is alles goedjebroer mist je.en ik mijn zangerresje.ik wens je veel liefs toe.eneen dikke warme knuffel .. liefs ma goed van mij he .zo een gesprek voeren.doei

  • 20 Januari 2012 - 10:20

    Connie :

    Hoi Elize!Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt,32 graden en een zacht briesje,hier is het 8 graden en windkracht 8 zullen we ruilen?Geniet van alles wat je gaat doen! dikke knuffel van ons!

  • 22 Januari 2012 - 12:12

    Lianne Korevaar:

    Ha Elise,

    Leuk joh! zo'n positief verhaal. Succes met inlezen al vermoed ik dat je de eerste lessen er al op hebt zitten! Fjn ook dat het klikt met de mensen waar je nu bent! Succes met alles en ik hoop je te blijven volgen!

  • 22 Januari 2012 - 18:01

    Danielle Van Herpe:

    Lieve Elize,
    Wat fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Geniet van alles want voordat je het weet ben je weer in Giessenburg terug.

    Veel liefs, Danielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elize

Actief sinds 03 Jan. 2012
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 32444

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 05 Juli 2012

Lesgeven in Arua

Landen bezocht: